dijous, 9 d’octubre de 2014

Educació presumeix s’haver abaixat la taxa de fracàs escolar



Roger Tro

La taxa d'abandonament escolar prematur a Espanya segueix baixant. En tres anys ha passat del 26,5% registrat el 2011 al 22,7% del primer trimestre d'aquest any, segons la secretària d'Estat d'Educació i Universitats, Monserrat Gomendio, que va atribuir tot el mèrit a l'acció del seu govern, malgrat que la LOMCE, l'aposta del ministre d'Educació, José Ignacio Wert, per millorar els indicadors amb prou feines ha començat a entrar en vigor.
El terme fracàs escolar és objecte reiterat de discussió i reconsideració per dos motius. El primer, pel seu valor denotatiu, ja que no en tenim una definició clara: per a uns consisteix a no acabar l’ESO, i per a altres a no acabar l’educació secundària postobligatòria, alhora que caldria incloure-hi totes les formes de suspens, repetició o endarreriment; és a dir, els fracassos parcials que poden marcar un difícil camí cap a l’èxit. El segon, pel seu valor connotatiu, ja que implica la desresponsibilització consegüent de la seva institució.
Perquè, mentrestant, hem arribat a la societat i a l’economia de la informació i del coneixement. Això vol dir que els seus efectes ja són perceptibles en la vida de tots i, més encara, en la de les noves generacions. D’altra banda, es tracta d’un procés que no ha fet més que començar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.