dimecres, 22 d’octubre de 2014

Barcelona vista a traves d'Instagram


Adama Sagna i Armand Suarez

Les xarxes socials s'omplen d'imatges sobre les activitats culturals de Barcelona. L'Ámister Art Hotel -conegut pel seu interès en l'art contemporani i per tenir una de les més importants col·leccions de videoart del país- i DescobreixCatalunya -la segona comunitat més gran d'instagramers de Catalunya- organitzen el #bArtcelona Weekend, una sèrie de activitats destinades a usuaris de la xarxa social Instagram, en què els internautes comparteixen les seves fotografies amb els seus seguidors. Els organitzadors conceben aquesta iniciativa privada com una manera de fer front a l'actual situació de la cultura que, lamenten, no té el suport de les institucions públiques.
60 instagramers catalans, líders en temes de turisme i cultura, participaran en el #bArtcelona Weekend. La ruta contempla visitar els principals museus de la ciutat: el MNAC, el MACBA, el CCCB, la Fundació Miró i la Filmoteca de Catalunya. Aquestes institucions han decidit sumar-se a la iniciativa amb l'objectiu de mostrar al món l'atractiu cultural de la ciutat a través d'imatges difoses a les xarxes socials.
Per a Ildefonso Moyano, director de Ámister Art Hotel, la idea és reposicionar Barcelona com a destí cultural. El projecte el va dissenyar també com una forma d'aprofitar els contactes que té l'hotel amb institucions culturals de la ciutat, i juntament amb Manel Subirat, director de la comunitat de instagramersDescobreixCatalunya, van pensar en dissenyar un recorregut que es difongui per les xarxes socials i que després pugui ser seguit per altres persones.
Aquest anys, el circuit va començar el dissabte 8 de febrer a migdia a la Filmoteca de Catalunya, que va obrir el seu arxiu cinematogràfic en exclusiva per als participants. Els instagramers van visitar cada punt cultural compartint l'instant a través dels seus dispositius mòbils i utilitzant l'etiqueta #bartcelona en ​​les imatges que capturen durant el recorregut.
Els organitzadors planegen realitzar en un futur una exposició itinerant amb les imatges capturades durant el recorregut. Per a la segona edició de #bArtcelona Weekend planegen ampliar la convocatòria a instagramers internacionals





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.