dimecres, 20 de novembre del 2013

Un dia t’animes, et poses a dir “va vinga!” i em vaig posar de director d’institut.

 Sara Rodríguez i Claudia Esparza

Entrevistarem a Bernat Ancochea, director del institut Premià de Mar i professor de Matemàtiques. Viu al Masnou y va estudiar a la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Quan fa que ets director d’un institut? I del Institut Premià de Mar?
  Ara ja fa tres anys que soc director en aquest centre, i en el 2.000 vaig ser director del Serra de Marina
- Com va ser que vas arribar-hi a ser director d’institut?
 Bé, un dia t’animes et poses a dir “va vinga!” i em vaig posar de director d’institut. I bé, en aquell moment no hi havia ningú que volia ser-ho i no hi havia cap competició, així que em vaig posar jo de director.
En el cas del Serra de Marina, hi havia una votació del professorat, aleshores, era per eleccions del professorat per ser director, i ara en el institut nou a sigut per nomenament directament de l’administració.
- El càrrec de director, quines feines comporta?
 Jo crec, que ser director és com ser director d’orquestra, que a d’estar pendent de tot, no es el que fa la feina si no que supervisa que la feina es fa i es fa bé, algunes coses si que les haig de fer evidentment, però sobretot, el que fa es això com si dirigissis una orquestra, has d’estar pendent de les coses que has de fer, cadascú fa les seves funcions.
- Es complicat ser el director d’un institut que té tants alumnes? Per què?
Bé, per una banda, pot ser molt complicat i per un altre no tant, si tens un grup de persones que són les que estan als càrrecs següents, podríem dir una mena de cercle de col·laboradors d’assessors i tota aquesta gent funciona correctament en principi les coses funcionen que es el que està passen ara.
- Quants cicles formatius hi ha a l’institut?
Doncs mira, se quins hi ha però no me'n recordo mai de quants hi ha. N’hi ha bastants, com 5 famílies, qui sap això es l’Àngels si un cas després li pregunteu a ella.
- I haurà més cicles formatius els cursos vinents?
  Estem intentant posar més cicles formatius, ens han tret un aquest any però estem mirant avera si podem posar un més o un cicle mitjà, que sigui també superior.
- Perquè no hi ha cicle formatiu o mòduls de perruqueria?
Això es més cosa d’administració, però suposo que no posen perquè a Mataró, Badalona i mes lloc propers a Premià ja n’hi ha.
- De jove ja volies ser director, o volies ser un altre cosa?
 No, no, jo de fet volia estar a la Universitat però al final vaig acabar en un Institut i per això la feina sempre m’ha agradat molt, i al final em vaig posar de director perquè em va agafar un rampell.
- I estàs content de ser director?
Si, però insisteixo, estic content perquè tens l’equip de gent que funciona molt bé i això és important.
- Per quina causa els alumnes ja no tenim quasi excursions?
Bé, es continuen fent sortides i excursions però el que passa és que a uns cursos els tocarà sortir més que d’altres.
- Quina diferència hi ha entre el càrrec del director i el del cap d’estudis?
És molt diferent, com t’ho diria, jo soc l’executiu, sóc el que firma el que decideix el cap d’estudis, però el que actua de tota manera és el cap d’estudis. Jo el que faig és referendar el que ell ha decidit.

2 comentaris:

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.