dimecres, 6 de novembre del 2013

L'experiència Comènius

Paulina Terol Laborda

El dia 7 d’octubre, vuit estudiants de l’IPM vam tenir l´oportunitat de gaudir un viatge a Nottingham, ja que formem part d’un projecte anomenat Comènius i aquest ens l´ha subvencionat.
Amb nervis a la panxa i roba d’abrigar a la maleta, ens vam reunir tots a l’estació de Premia. Unes hores més tard, arribàvem neguitosos a l’escola anglesa, on els nostres corresponsals venien a buscar-nos per anar a casa i conèixer les famílies.
Dimarts, després de delectar-nos amb un gran esmorzar, els anglesos  ens van fer una visita per l’escola immensa, (que em va recordar a l’escola d´alguna novel·la de màgia). Tot seguit, vam anar a gaudir de l’únic dia assolellat de l’estada. Vam estar visitant uns horts que tothom podia llogar, per un preu molt baix, i disfrutar d’una collita pròpia de pomes, flors.
L’endemà, amb un clima molt “angles”, vam fer una excursió a unes cases que estan construïdes i es mantenen d´una manera ecològica i sostenible. Vam aprendre després algunes coses simples per disminuir el consum d’electricitat, i així, la petjada ecològica.
Seguit amb la programació, dijous, després d’un llarg trajecte amb autocar, vam arribar a la universitat de Nottingham, on vam aprendre que una gran instal·lació també pot cuidar el medi ambient.
Segurament, l’últim dia sota vigilància de professors,vam cansar-nos passant un dia escalant i fent caiac. Finalment, vam sopar tots junts i vam celebrar una entrega de diplomes.
Per acabar, el cap de setmana. Alguns vam tenir l’oportunitat d’assistir alguna o algunes festes angleses, i vam comprovar diferències amb la festa espanyola com poden ser els horaris i el tipus de festa.
Finalment, aquest cop amb tristor a l’estómac, molts bons amics i promeses de tornar-nos a veure a la maleta, vam tornar cap a l’aeroport del part, tornant de nou a la rutina.

Transcrit per Marta Guerrero i Yurima Torres

1. Molt bona experiència! Esperem que més alumnes puguin sentir pessigolles a la panxa...

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.