dimecres, 7 d’octubre del 2015

1714: final o començament?


El passat divendres 2 d'octubre vam fer una excursió al Born. Primer vam visitar el voltant, l'església Santa Maria del Mar, el fossar de les Moreres i el carrer més estret de Barcelona. Al Born ens van explicar sobre els atacs que va patir la antiga Barcelona al segle XVIII, les costums de l'època, l'adrogueria de la família Duran... Vam poder passejar pels antics carrers i veure les runes de l'antic poble.

Ara us toca a vosaltres dir què us va agradar més de la sortida...ah, i no us oblideu de signar (per la nota)
 

Verònica Santamaria 4t C

32 comentaris:

  1. Va ser una excursió entre interessant i pesada, car la història de les restes estava bé, però quan portaves molta estona només veient pedres iguals i alguna emmarcada al terra es feia pesat, però en general va estar força bé.
    Fran Rubio

    ResponElimina
  2. La sortida va estar bé .
    Va ser molt interessant .
    La explicació de la guía va ser molt bona
    Edgar Sanchez

    ResponElimina
  3. L'excursió va estar bé però com eren dades que ja ens havien explicat a classe va ser com reviure una de les lliçons del Salvador. Això si, més complementada pels vídeos. Al final vam veure unes runes de la Barcelona antiga i ens van explicar els diferents gremis i com vivien en aquells anys, va ser el que més em va agradar.
    Ada Andiñach

    ResponElimina
  4. No hi vaig poder anar, Tot i que m'agües agradat molt anari ja que la historia m'agrada molt.

    Lorena Morilla

    ResponElimina
  5. Va ser una excurció interesant. Mentres passaven els minuts la sortida s'anava fen feixuga i una miqueta pesada. Vaig apendre les costums del habitants d'aquell espai mentre la seva vida cutidiana.
    La excurció curiosa pero una mica llarga.

    Lua Gallen Izquierdo.

    ResponElimina
  6. Va ser una excursió molt productiva, vam aprendre moltes coses sabre aquella època, tot i que al final les cames començaven a pesar i els últims minuts va ser una tortura. La guia ho explicava molt bé.
    Dani Garcia Mas

    ResponElimina
  7. L'excursió no var estar malament, eren interessants els temes parlats durant la guia per el museu. Al final és feia pesada i bastant avorrida, però el que va ser pitjor va ser estar tot el dia dret i caminant tota l'estona.

    ResponElimina
  8. La sortida a Barcelona em va semblar una mica avorrida, per la part d'esperar. Les ruïnes que hi havia al Born em van semblar interessants, al igual que les històries que ens va explicar la monitora. Em vaig quedar molt sorprès, perquè tot estava molt bé conservat.


    Raul 4rt C

    ResponElimina
  9. Va estar força bé, depèn el que explicava m'anava interessant més i d'altres coses menys, però al final em va semblar pesada perquè tot el rato era el mateix, veure pedres i ja està.
    Ivan Antolín

    ResponElimina
  10. No hi vaig poder anar perquè estava malalta.
    Claudia Sánchez

    ResponElimina
  11. Va ser una excursió bastant pesada, ja que les explicacions que feien eren molt llargues i no podíem seure a cap lloc. Hi va haver un vídeo que va estar bé però va haver-hi un altre que va durar massa també. La història de les ruïnes era interessant.
    Bet Reina

    ResponElimina
  12. La excursió va ser bastant interessant. Però crec que la exposició hauria de ser més dinàmica, ja que quan portes molta estona de peu, et començes a avorrir. En conclusió, va ser una excursió interessant però pesada.
    Victor Olea

    ResponElimina
  13. l'excursió va estar bé, tot i que el estar de peu tanta estona feia que tots estiguéssim més cansats. El què més em va agradar de l'excursió va ser el petit recorregut que vàrem fer pels voltants del Born, entrar l'església i anar pels estrets carrers de Barcelona. Una excursió bastant interessant.
    Maria Diaz

    ResponElimina
  14. La excursió va estar molt pesada, ja que quan estava explicant l'història de persones que vivien a les restes, cansava estar dret perquè entre que la monitora s'enrollava explicant i tu dret pues cansava una mica.
    Els videos que ens van posar dintre va ser de lo millor ja que estaves sentat mentres el veiem.
    Ouassime Essabahi Anzaoui 4rtC.

    ResponElimina
  15. Bona tarda! Crec que l'excursió ens va anar bé en tots els aspectes. D'una banda per desfogar les tensions de l'inici del curs i, d' altra banda per aprofundir més en aquest tema tan recurrent en els últims mesos, "El setge de Barcelona".

    Com a estudiant, crec que és bo que alumnes de 4t d'ESO sapiguen de que es parla als mitjans de comunicació quan surten aquests temes, i quina millor manera d'ensenyar-ho que endinsar-se al lloc dels fets.
    Personalment m'ha aportat coses, a nivell ideològic i cultural. Una gran experiència!

    Aitor Fernàndez

    ResponElimina
  16. La sortida va superar les meves expectatives, em pesava que anirem a un local mig abandonat i que hi haurien 4 pedres mal posades.
    En cavi el local és molt agradable, disposa d'unes instal·lacions molt noves, hi no hi havien 4 pedres, sinó 53 edificis, que si prestaves una mica d'atenció i amb una mica d'imaginació, perfectament podrires fer-te una idea de com eren els edificis al segle XVIII.
    Mar Hernàez

    ResponElimina
  17. La excursió va estar bé, hi van haver temes molts interresants en la rutina, hem après coses noves. El que ens va fer pessada en l'excursió va ser estar de peu mentres que la monitora parlava, però en general ens va agradar i va estar bastant bé.

    Soukaina Anzaui

    ResponElimina
  18. L' excursió va ser molt entretenida perquè ens explicava el que va pasar en la Guarra de Successió, peró el problema era tot el rato que tenies que estar de peu d'un lloc al altre.
    Rafael De La Fuente

    ResponElimina
  19. L'excurció en general em va agradar força. Tot i que ja hi havia anat, em va servir per aprofondir i ampliar els conceptes explicats anteriorment al institut. La millor part va ser la ruta guiada per les runes, ja que podies veure en primera persona tal i com vivien en aquella època. Per acabar, ens van fer veure una série de mini documentals innecessaris ja que anteriorment n'haviem vist de molt semblants.
    En conclusió, trobo que només ens ha servit per reforçar una mica les idees que teniem sobre la manere de viure que tenien durant aquell gran esdeveniment. Ha estat bé però ho podria haver estat millor.
    Mar Xiao Muñoz

    ResponElimina
  20. La sortida va estar bé, ja que ens van explicar l'història d'un barri important de l'antigua Barcelona. Si es veritat que es va fer una mica pesada perque van tenir que estar drets durant tota l' explicació.

    Oriol Campos

    ResponElimina
  21. Va ser una sortida per una banda interessant, ja que ens va explicar coses que no sabiem, i per l'altra banda pesada perquè repetien coses que ja havíem fet a classe. Van haver-hi estones que era avorrit, perquè al final ja era tot el mateix, però era molt interessant l'explicació de la guia. En general em va agradar bastant.
    Marina Jiménez

    ResponElimina
  22. Jo crec que la excursió va estar força bé, ja que ens va ajudar a entendre millor moltes coses de socials, i a la vegada una mica de política.

    A més va anar bé per descansar una mica del dia a dia a l'institut.

    Personalment m'ha agradat i m'ha aportat coses com a estudiant i com a persona, també he de dir que, en la majoria de les explicacions, l'informació va ser bastant objectiva. Bona experiència.

    Jesús Olmo.

    ResponElimina
  23. La excursió va ser molt interessant a la vegada que una mica avorrida , ja que pasavem moltes estones drets i es feia pesada, però la guía ens ho va explicar molt be i en definitiva em va agradar molt i tinc ganes de fer una sortida semblant.

    Àlex Rodríguez Fernàndez

    ResponElimina
  24. Em va agradar molt l'excursió perquè ens van explicar fets i anècdotes que mai havia escoltat. Va ser molt interesant caminar per carrers en runes que fa 300 anys havien estat plens de gent i d'edificis. La guia ho va explicar tot molt bé.
    Patrícia Pujol

    ResponElimina
  25. L'excursió va ser molt interessant encara que algunes vegades es va fer bastant pesada. No pensava que les runes estarien tan ben conservades i em vaig sorprendre molt al veure-ho. Al final de la sortida estàvem tots molt cansats perquè no ens vam poder sentar en cap lloc. Pensava que es faria més pesat i pitjor.
    Júlia de Gracia

    ResponElimina
  26. La sortida en si va ser interesant pero el que no em va agradar va ser que haguessim d'estar tota la sortida o la gran majoria drets.
    s'em va fer una mica aborrida perque tota la estona era el mateix.
    Alex Martinez Pons

    ResponElimina
  27. La sortida va ser molt útil, ja que anar al lloc on tot va passar ajuda a entendre i interioritzar millor els fets.
    Em va agradar molt poder caminar pels carrers de la Barcelona del 1714 i que ens expliquessin sobre la gent que hi vivia, tot i que al final de tot es va fer un pèl pesat, perquè era massa repetitiu.
    A part d'això, crec que en general, és una sortida molt interessant i aconsellaria que es continués fent amb els cursos següents.

    ResponElimina
  28. La excursió va estar bé, encara que alguns ja hem anat altre vegada , ens han explicat més coses de les que sabiem.
    Però quan ja portaves molta estona es feia una mica pesat.
    Marina Carrillo

    ResponElimina
  29. Jo penso que la sortida va estar bé, ja que ens van aprofundir tot allò que vam fer a classe sobre el tema. Per una altra banda (com a totes les excursions que es fan) en alguns moments et cansaves, però en general va estar molt interessant.

    Marilina Sisti Di Geronimo

    ResponElimina
  30. La excursió va ser interessant, però al final de tot estava ja avorrida. A part, la dona que explicava no parava de mirar-me i em sentia intimidada, però va explicar bé i vaig aprendre unes quantes coses.
    En general va estar acceptable!

    Alba Zarcos 4t B

    ResponElimina
  31. L’excursió va ser força interessant, encara que al final es feia una mica avorrida, ja que l’explicació era un pèl llarga i repetitiva. El museu sobrava completament, no ens van ensenyar res de nou i ja estàvem bastant cansats, però això sí, les runes estaven sorprenentment ben conservades i era interessant caminar pels carrers d’un 1714 amb tanta història. I mai va malament reforçar matèria i entendre alguns detalls que potser a l’aula passes per alt!

    Berta Ricart 4c

    ResponElimina
  32. No vaig poder participar en aquella sortida. Si hagués anat hauria estat el tercer cop en visitar el Born. Tinc antes que a la majoria de companys els hi va agradar la visita a les instal·lacions. Trobo que es digna d’admirar que d'una ciutat com la que era Barcelona, tots lluitessin a una i aguantessin fins a les 30.000 bombes que els hi van caure.

    Idoia Pérez Morillas 4tB

    ResponElimina

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.