dimecres, 11 de desembre del 2013

Joan David Molina: "M'agradaria seguir fent aikido durant molt més temps".



Marc Redondo Castilla i Joan David Molina

Avui entrevistarem Joan David Molina. Fa 3r d'ESO a l'institut Premià de Mar, té 14 anys i fa un esport poc conegut anomenat aikido:

- Em podries explicar què és l'aikido?
- L'aikido és un esport d'art marcials que tracta de defensa personal i consisteix a defensar-te d'un agressor sense haver de fer-li mal.
- Quis dies i hores entrenes?
- Dilluns i dimecres de 19:45 a 21:45, tècnica, i el divendres de 19:45 a 21:45 faig armes, i alguns dissabtes de 10:00 a 13:00 faig cursets.
- Com es diu el teu entrenador?
- El meu entrenador,  jo li dic sensei es diu Jaume Segura.
- A quin nivell i cinturò vas?
- Hi ha tres nivells: infantil, juvenil i adults i jo estic en adults i tinc el cinturò verd 
amb la Hakama, que és com una faldilla.
- Quants nois de la teva edat hi ha a l'aikido?
- Només hi ha nois i noies de setze anys.  La resta són més grans.
- T'agrada aquest esport o voldries fer un altre esport marcial?
- No, m'agradaria seguir fent aikido durant molt més temps.
- T'agradaria ser entrenador o sensei?
- Sí, m'agradaria ensenyar aikido a altres persones que li agradi aquest esport.
- Aquest esport és més defensiu com el judo o més ofensiu com el karate?
- No és gens ofensiu, ja que es tracta de defensar, i comparat amb el judo l'aikido pot rebre qualsevol tipus d'atac.
- Quants anys portes fent aikido?
- Vaig començar als 8 anys, o sigui que porto 6 anys fent aikido.
- Creus que podràs arribar lluny en l'aikido i tindre un cinturò alt?
- El meu objectiu és ser sensei, que és arribar al cinturò negre d'aikido.

Esperem que el Joan David arribi a ser un bon jugador i tambè a arribar a ser sensei.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.