dimarts, 7 de maig del 2013

Jose Cazorla i Xavi Salvador: "El PQPI no és tan diferent de l'ESO"



Els alumnes de PQPI, com vam explicar en una notícia anterior, es separen en dos grups. Un dels grups se n'ha anat fa poc a fer pràctiques a empreses, i els altres acaben d'arribar. Aquestes pràctiques consisteixen a anar a diverses empreses i dur a terme el que han estat aprenent i estudiant durant part del curs. Segons l'empresa on van, fan diferents activitats i treballs. Aquestes pràctiques els serveixen per aprendre i practicar a desenvolupar-se ens els diferents àmbits de treball i treballar sense cap tipus de problema. 

Per aquest motiu hem realitzat dues entrevistes a dos alumnes de PQPI, cada un dels quals ha anat a una empresa diferent i, per tant, ha realitzat un treball diferent. Per una part en Jose Cazorla (J), ha anat a l'empresa Mario Iluminació, i per l'altra, en Xavi Salvador (X) ha anat a A.R.B.Cupel S.L.



P: Què penseu del PQPI, a hores d'ara?
J: Jo penso que és bastant útil i és una bona sortida si no tens l'ESO.
X: Jo crec que és una forma per anar a treballar i una preparació per al Grau Mitjà.
P: Què li diries a la gent que esta pensant fer un PQPI?
J: Que és una bona opció, ja que si estudies no és gaire difícil.
X: Que si li van malament els estudis, intenti fer un PQPI, perquè s'ha d'estudiar però no tant com a l'ESO.
P: Creus que has fet bé el treball de les pràctiques?
J: Jo crec que ho he fet bé, ja que si ho fèiem malament ens feien fora.
X: Sí. Quan un està treballant ha de fer les coses bé sí o sí, perquè si ho fas malament i has de tornar a aquella casa, ja no et tornaran a trucar a tu.
P: Quants dies has estat treballant?
J: Dos mesos
X: Dos mesos sense comptar les tardes.
P: En què consisteix?
J: A arreglar aparells d'electricitat.
X: Llum, aigua, gas, climatització, aire condicionat.
P: Creus que has apres alguna cosa en aquest treball?
J: Sí, he après molt. He après a manipular electricitat i moltes coses més.
X: He après molt, per exemple que hi ha una gran variació de tubs de fontaneria, que hi ha cables més grans que altres.
P: T'ha agradat el treball?
J: Sí, ha estat bé treballar i posar en pràctica les coses que hem après.
X: La veritat és que si que m'ha agradat. Pensava que no estaria tan bé.
P: T'has sentit a gust amb els teus companys?
J: En alguns moments sí, i en altres no, perquè a vegades el cap s’enfadava i em feia treballar molt.
X: Sí, perquè per sort m'havien tocat uns companys i un encarregat molts divertits, i no paràvem de fer bromes i riure. Però també treballàvem.
P: Què t'ha agradat més, fer classe, o treballar?
J: Fer classe, perquè, al meu parer, aprens més i a sobre estàs amb els teus companys.
X: Està clar que treballar. T'has de aixecar a les 8 cada dia, però la veritat és que jo prefereixo anar de casa en casa manipulant aparells que estar en una classe tancat.
P: Quan acabis el PQPI, t'agradaria tornar a treballar en un lloc així?
J: No, perquè no m’agrada aquest tipus d’empreses.
X: Sí que m'agradaria, perquè m'agrada molt aquest treball.
P: Has posat en pràctica, tot el que t'han ensenyat?
J: Jo crec que sí.
X: Sí, la veritat es que sí, però també he après noves coses.
P: Ha estat una bona experiència?
J: Sí, perquè he apres moltes coses.
X: Sí, i només acabar aquest PQPI m'agradaria tornar a treballar allà.
P: Cada un, ha anat a un treball diferent?
J: Sí, per exemple, jo he anat a una empresa que es diu: Mario Ilumniación.
X: Clar, a mi m’ha tocat electricitat, aigua, etc. Quan a altres els ha tocat fer altres coses.
P: Ens podries posar un exemple del que has fet?
J: Muntar equips de dos per vint-i-sis, muntar uns florescents a tot un edifici,treure cables elèctrics i muntar-los tots.
X: Una vegada vam haver d'aixecar un pati sencer per trobar una fuita d'aigua i al final vam haver de canviar més de 100 metres de tub. També vaig haver d'arreglar un baixant d'aigua, que també vam haver de picar al pati, canviar el tub, posar un tub nou i tornar a posar bé el pati.

1 comentari:

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.