divendres, 19 d’abril del 2013

Pol Thomas: "The Fonix és una nova experiència per millorar els teus coneixements d'anglès"

El passat 2 de març, els nostres finalistes -la Patrícia Pujol, en Pol Thomas i la Sheila Pena- van participar en la sisena edició del concurs d'Anglès interescolar THE FONIX que va tenir lloc a l’INEF de Barcelona. Hem entrevistat un dels participants, Pol Thomas, que ens ha fet cinc cèntims d'aquest concurs, explicant-nos la seva experiència i la finalitat de participar, per afavorir els coneixements de l'anglès.
En què consisteix aquest concurs anomenat The Fonix?
Aquest concurs té primer una fase de cada curs de l'institut, on es presenten els alumnes que tenen interès. Llavors, de cada curs, surt seleccionada una persona que va a una fase a Barcelona, la fase autonòmica. I bé, consisteix a fer un examen d'anglès per demostrar els teus coneixements i poder aplicar-los en situacions quotidianes com les que et trobes als exàmens que fas durant el curs en l'institut.
S'hi va presentar molta gent de l'institut? 
De l'institut la veritat és que no s'hi sol presentar molta gent, però després vas a la fase de Barcelona i et trobes un munt de gent. Aquest any estava més ben organitzat però la veritat és que amb tanta gent sol ser bastant caòtic.
Per què vau participar vosaltres? 
Jo vaig participar perquè ja hi he anat més anys i a mi m'agrada bastant i ho trobo una experiència molt interessant.
Quan va ser? 
La fase de Barcelona va ser a finals de febrer i l' examen que ens van fer aquí a l'institut em sembla que va ser a finals de gener. 
Us vau haver de desplaçar per participar-hi? 
Si, vam anar amb tren fins a Plaça Espanya i desprès, vam anar caminant fins a l'INEF, que és on sol ser la majoria d'anys. 
Quin creieu que és l'objectiu d'aquest concurs? 
L'objectiu, jo crec que és motivar els adolescents a aprofundir el seu nivell d'anglès, ja que és una de les ensenyances més importants de cara al futur. Jo personalment crec que d'aquí uns anys ho serà. Bé, ara ja ho es d'imprescindible, ja que ara la majoria dels negocis es faran en anglès.  
Us ha agradat participar-hi? La teva experiència ha estat bona? 
Sí, la veritat és que sí que és bona perquè allà a l'examen sempre et trobes gent interessant , i amb els companys que tens allà al costat i no coneixes abans de fer l'examen tens una estona per parlar i sempre surts d'allà amb algun company nou.
Va haver-hi guanyadors del concurs? 
Jo nomes sé que no vaig guanyar de moment.  D'aquella fase surten uns guanyadors però desprès hi ha una altre fase.
Quins solen ser els premis? 
Doncs sé que a la segona fase, si guanyes, et donen material escolar i alguna cosa per a tu i normalment el guanyador de la final se sol emportar un curs d'anglès a l'estranger.
Sou els primers alumnes del centre que participeu en aquest concurs?
No, aquest concurs, que jo sàpiga, en aquest institut es porta fent uns quatre anys.




Óscar Jiménez i Laura Garcia

1 comentari:

  1. Em sembla molt bé que es faguin aquest tipus de concursos perquè la gent es motivi a apendre angles.
    VS

    ResponElimina

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.