La filosofia, per la "transformació social i el diàleg intercultural"
Avui 20 de nomebre, és el Dia Mundial de la Filosofía. Aquest dia es va establir per destacar la
importància d'aquesta disciplina, especialment de cara a la gent jove, i
també per subratllar que «la filosofía és
una disciplina que estimula
el pensament crític i independient i és capaç de treballar amb una millor entesa del món, repartint pau i tolerància.»
Encara que del Día Mundial se celebra desde 2002, la
Conferència General de l'Organització de las Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) va declarar oficialment la seva observació el 2005. La UNESCO lidera aquest Dia, però destaca que no n'és la propietària. Pertany a qualsevol a qui interessi el pensament. Per aquest motiu, el Dia Mundial de la Filosofia ha de suposar un exercici de pensament lliure, raonat i informat sobre els majors reptes del nostre temps.Les Nacions Unides, a través de la UNESCO, encoratgen a tots els seus aliats (governs nacionals, institucions públiques i organitzacions, associacions, universitats, instituts, escoles, l'Agermanament i Interconnexió d'Universitats, etc.) a organitzar diferents tipus d'activitats (diàlegs filosòfics, debats, conferències, tallers, actes culturals i presentacions) sobre el tema general del Dia, amb la participació de filòsofs i científics de totes les branques de les ciències socials i naturals, així com de tots els educadors, professors, estudiants, periodistes, altres representants dels mitjans de comunicació i el públic en general.
Us deixem un text per què reflexioneu:
«No hi ha filosofia veritable sense diàleg i, en un món globalitzat, aquest diàleg ha d'abastar les diverses savieses que van influir en els pobles al llarg de la història i que no sempre estan prou presents ni documentades en els manuals clàssics.»
Irina Bokova, Directora General de la UNESCO.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.