dijous, 12 de gener del 2012

Excursió al Parc Arqueològic Mines de Gavà

El dimarts 13 de desembre de 2011,els alumnes i les alumnes de tots els grups de 1r d'ESO vàrem anar al poble de Gavà per realitzar una excursió al Parc Arqueològic Mines de Gavà.

En arribar, alguns grups vam esmorzar en una plaça mentre esperàvem que arribés l'altre autocar, i els altres grups van menjar davant del Parc Arqueològic.

La Noemí va ser la guia del nostre grup i ens va explicar que durant 800 anys, en aquell territori hi van habitar fa 6000, uns individus molt semblants a nosaltres però amb uns trets físic menys desenvolupats dels que tenim a l'actualitat.

També ens va explicar que les mines ocupaven una extensió de 280 camps de futbol, en ells hi treballaven persones de totes les edats, excepte les vells, que recol.lectaven fruits i arrels; el que hi buscaven era un mineral anomenat variscita,que es trobava en franges a les partes, entre capes de pissarra. Per ells tenia un valor simbòlic molt important.

Per extreure la variscita escaven pous al terra,la trobaven seguint el rastrede minerals que sempre es trobaven a prop d'ella. Quan els pous ja no els servien, els utilitzaven com a fossa comuna, com a tomba individual o de vegades per llençar-hi residus.

Actualment s'han trobat esquelets i tota mena d'objectes de la vida quotidiana d'aquella gent: bols, eines, llavors... ja que en el cas de la tomba individual, eren enterrats amb les seves pertinences. Gràcies a aquestes troballes s'ha pogut reconstruir l'entorn i la vida en què vivia aquella gent, i ara sabem que a la seva època ja practicaven l'agricultura i la ramaderia.

A més d'això, la Noemi ens va explicar moltes coses més i ens va ensenyar vídeos i reproduccions de les troballes del parc; entre aquestes hi havia la de les mines i els túnels (que, per cert, la vam visitar), ja que no es pot entrar a les reals perquè es podien deteriorar.
A continuació vàrem fer un taller que consistia en fer un collaret amb un tros de pedra del talc polint-la i foradant-la amb un estri anomenat ballarina, tal com ho feien antigament amb la variscita. I després ens el vam penjar al coll amb un cordill.
Al sortir del parc arqueòlogic vàrem anar a un parc amb ombra i gronxadors a dinar, on junts vam estar jugant fins que vam marxar a buscar els autocars per tornar a Premià.
Enviades especials: Palmira i Aida 1rESO

1. Crec que heu fet un molt bon text

2. Gran text Palmira i Aida! Les fotos estàn molt bé Joan Marc! Felicitats!!!

Aquest bloc només publicarà aquells comentaris que segueixin les normes de cortesia socialment establertes.